Waiblingen, 3. toukokuuta 2018 | Yhtiön lehdistötiedote
Waiblingenin vierailun aikana amerikkalaisille jakelijoille esiteltiin tärkeitä STIHL-tuoteinnovaatioita.
STIHL-konsernin liikevaihdosta noin 30 prosenttia tulee Yhdysvalloista. Akkukäyttöisten tuotteiden myynti on viime aikoina noussut STIHL:n perinteisesti tärkeimmällä markkina-alueella: Vain 15 kuukaudessa STIHL-akkutyökalujen markkinaosuus Yhdysvalloissa on kymmenkertaistunut. Myös tuotevalikoimaa on laajennettu merkittävästi tänä aikana – yhdestä akkukäyttöisten tuotteiden mallistosta kolmeen.
STIHLillä on ollut läsnäolo Yhdysvalloissa vuodesta 1974 lähtien, ja sillä on oma tuotanto- ja myyntiyhtiö STIHL Inc., joka sijaitsee Virginia Beachillä. Amerikan markkinoita palvelee kuusi yrityksen omistamaa ja viisi itsenäistä jakelijaa – kumppaneita, joiden kanssa STIHL on tehnyt menestyksekästä yhteistyötä jo vuosia ja rakentanut luottamuksellista suhdetta. Saksalainen emoyhtiö kutsui jälleenmyyjät Waiblingeniin huhtikuun lopussa keskustelemaan Yhdysvaltain markkinoiden strategiasta.
"Yhdysvaltalaiset kumppanimme ja asiakkaamme voivat luottaa siihen, että STIHL pysyy perheyrityksenä – joka perustuu uskollisuuden, rehellisyyden, pitkän aikavälin näkökulman ja tietenkin ensiluokkaisen laadun arvoihin", sanoi tohtori. Nikolas Stihl, STIHL:n neuvoa-antavan ja hallintoelinten puheenjohtaja, kokouksessa.
Norbert Pick, STIHL:n markkinoinnista ja myynnistä vastaava hallituksen jäsen, selitti: "Asetamme kaikessa toiminnassamme poikkeuksellisen korkeat standardit ja räätälöimme tuotteemme tarkasti vastaamaan asiakkaiden vaatimuksia." Tuloksena on, että olemme menestyneet yli 90 vuotta jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä.”
STIHL Inc:n toimitusjohtaja Bjoern Fischer korosti, että STIHL-tuotteiden kappalemääräinen myynti Yhdysvalloissa on yli kaksinkertaistunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. ”Näen valtavasti lisää potentiaalia markkinoillamme akkukäyttöisten tuotteiden alueella – erityisesti koska pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laajan ja houkuttelevan valikoiman STIHL-tuotteita suuren 9 000 jälleenmyyjän myyntiverkostomme kautta”, Fischer sanoi ja lisäsi: ”Tulevaisuudessa digitaalisiin tuotteisiin ja palveluihin keskitytään myös enemmän.”