Sarah Gewertiä (1/VMV) ja Paul F. Sumalowitschia (1/MCM) haastateltavana Brand Worldissa

“Haluamme luoda STIHLille kodin, joka on avoin kaikille”

Markkinoinnista ja myynnistä vastaavalle hallituksen jäsenelle Sarah Gewertille (1/VMV) ja brändi-, vähittäismyynti- ja viestintäjohtajalle Paul F. Sumalowitschille (1/MCM) STIHL:n Waiblingenin tehtaalla 1 luotu on enemmän kuin vain rakennustyötä. Se on vaatinut vuosien suunnittelua, projektityötä ja rakentamista, mutta nyt se on valmis: STIHL-merkkimaailma. Se on molemmille todellinen intohimoprojekti. He selittävät miksi ”Blick ins Werkin” haastattelussa.

Rouva Gewert, miltä tuntuu olla takaisin tehtaalla 1 ja nähdä tämä uusi, erittäin moderni toimistorakennus? Muistatko vielä vanhan rakennuksen.

SARAH GEWERT: Se on aivan fantastista. Brändimaailman suunnittelu ja rakentaminen oli valtava urakka. Brändimaailman arkkitehtuuri ja tietenkin sisältö ovat vaikuttavia. Mahdollisuus työskennellä tällaisessa ympäristössä – lähellä luontoa ja uskomattoman paljon vehreyttä – on todella mahtavaa. Remontoitu pilvenpiirtäjä luo tunnelmaa, joka on kaikkea muuta kuin tavanomainen. Toimistossani istuessani tunnen olevani puumajassa.

Toimistorakennuksen peruskorjaus ja Brand Worldin rakentaminen ovat kaksierittäin erityistä projektia, sekä arkkitehtonisesti että yrityksen näkökulmasta. Mitä mielestäsi brändimaailma merkitsee STIHLille?

SARAH GEWERT: Tehtaalla 1 on ollut erityinen merkitys sekä STIHLille että Stihl-perheelle vuosikymmenten ajan. Monet jälleenmyyjäryhmät vierailivat meillä edellisessä pienessä museossamme. Mutta visiomme oli mahdollistaa vieraille ja vierailijoille brändin kokeminen kokonaisuudessaan.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Keskelle suojeltua maisema-aluetta olemme luoneet STIHL-brändimaailman; kodin brändillemme ja paikan, jossa se koetaan kaikilla puolillaan ja kaikilla aisteilla. Tämä on paikka, jossa haluamme näyttää työntekijöillemme, valtuutetuille jälleenmyyjillemme ja suurelle yleisölle, että STIHL on paljon enemmän kuin moottorisahoja. Brändimaailma antaa meille mahdollisuuden tehdä juuri niin.

Silmiinpistävä julkisivumuotoilu jatkuu STIHL-tuotemerkin maailmassa.
Silmiinpistävä julkisivumuotoilu jatkuu STIHL-tuotemerkin maailmassa. Paneelien värileikki vaihtelee vuorokaudenajan, sään ja valon mukaan.

Miksi STIHLin on tärkeää investoida brändiin?

SARAH GEWERT: Nykyään asiakkaat eivät osta vain tuotetta, vaan he haluavat myös tietää, mitä sen takana on. Laadun ja innovatiivisen voiman lisäksi vahvuuksiamme ovat myös näkökulmamme, ihmisten meihin yhdistämät tunteet ja ostokokemus. Erityisesti erittäin kilpailluilla markkinoilla brändi rakentaa luottamusta. Näin se opastaa kuluttajia, kun heidän on tehtävä monimutkaisia ​​ostopäätöksiä. STIHListä on tullut todella rakastettu tuotemerkki.

Sarah Gewert, markkinoinnista ja myynnistä vastaava hallituksen jäsen

Focus on employees: Mitä STIHL-brändimaailma tarkoittaa sisäisesti?

SARAH GEWERT: STIHLin työntekijöillä on erittäin pitkä keskimääräinen työkokemus. Tämä osoittaa, kuinka hyvin työntekijämme samaistuvat brändiin ja yritykseen ja kuinka mukavasti he tuntevat olonsa täällä. Jokaisella heistä on kuitenkin omat erityistehtävänsä, ja usein he työskentelevät vain yhden yksittäisen alueen parissa. Se tarkoittaa, että joskus unohdamme kokonaiskuvan – toisin sanoen tekojemme tarkoituksen. Brändimaailma antaa sinun nähdä ja kokea juuri sen. Se on loistava paikka, jonne voimme tuoda perheemme, lapsemme, vanhempamme, sisaruksemme tai ystävämme. Se on paikka, johon liittyy paljon ylpeyttä ja tunteita. Jokainen yrityksen jäsen antaa joka päivä tärkeän panoksen brändin menestystarinaan.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Työntekijöinä olemme brändilähettiläitä sekä STIHLin sisällä että ulkopuolella. Uskon, että brändimaailmalla on suuri rooli identiteetin luomisessa. Tämä rakennus yhdistää kaiken, mitä edustamme ja mikä tekee meistä brändinä niin ainutlaatuisen. Mahdollisuus kokea STIHL paljon laajemmassa kontekstissa kuin omassa työssäsi tai tuotevalikoimassasi lisää ehdottomasti ihmisten ylpeyttä työskennellä yrityksessä ja vahvistaa entisestään heidän emotionaalista sidettään. Brändimaailma voi tarjota myös foorumin tapahtumille, joilla pyritään houkuttelemaan uusia kykyjä STIHLille.

Olemme globaali markkinajohtaja ja haluamme tämän itseluottamuksen, tämän ylpeyden, ilmenevän brändimaailman kautta.
Sarah Gewert, markkinoinnista ja myynnistä vastaava hallituksen jäsen
Sarah Gewert, Markkinoinnista ja myynnistä vastaava johtoryhmän jäsen
Paul F. Sumalowitsch, brändi-, vähittäismyynti- ja viestintäjohtaja

Mitä brändimaailma tarkoittaa yhteistyölle valtuutettujen huoltoliikkeidemme kanssa?

SARAH GEWERT: Valtuutetut jälleenmyyjät ovat kasvomme suurelle yleisölle. Näiden jälleenmyyjien tiimit myötävaikuttavat yrityksen menestykseen ja ovat hyvin lähellä tuotteitamme ja asiakkaitamme. Brändimaailma on motivaation ja inspiraation lähde myös heille.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Haluamme myös luoda samaistumisen tunnetta valtuutettujen jälleenmyyjiemme keskuudessa ja ylläpitää tunnesidettä heidän ja STIHLin välillä. Meille valtuutetut jälleenmyyjämme eivät ole vain liikekumppaneita. He ovat loppukäyttäjien silmissä tärkeimpiä brändilähettiläitä. Monissa tapauksissa he ovat luoneet siteen STIHLiin sukupolvien ajan. Brändimaailman vierailu vahvistaa tätä kumppanuutta.

Mutta näyttely on avoinna myös yleisölle, eikö niin?

SARAH GEWERT: Kyllä, se on asia, josta olemme iloisia. Haluamme, että Brändimaailma vetää puoleensa nykyisiä faneja ja luo uusia avaamalla ovensa kaikille. Olen varma, että Brand Worldista tulee suuri voimavara koko alueelle. Rems-joen varrella kulkeva pyörätie on jo suosittu matkakohde, ja Brand World tekee siitä entistäkin houkuttelevamman. STIHL on saavuttanut tavoitteensa, jos brändimaailmasta tulee alueen matkakohde; paikka, jossa ihmiset viihtyvät ja jonne he haluavat palata yhä uudelleen. Viime kädessä olemme suunnitelleet brändikokemuksen siten, että kaikenikäiset ja kaikenlaisista asioista kiinnostuneet ihmiset voivat ottaa siitä jotain irti. Kun ihmiset lähtevät brändimaailmasta, he ovat ihanteellisessa tilanteessa oppineet jotain ja saaneet inspiraatiota. Uskomme, että meillä on tässä jotain mahtavaa tarjottavaa erityisesti kouluille.

Pyörivä metsäelokuvateatteri
Pyörivä metsäelokuvateatteri tarjoaa kävijöille mahdollisuuden tutustua metsän eri vuodenaikoihin ja elinympäristöihin pyörivässä metsäelokuvateatterissa.

Brändimaailma ja uusi rakennuskompleksi ovat arkkitehtonisesti vaikuttavia. Voitko kertoa meille, mihin uusien rakennusten suunnittelu perustuu?

SARAH GEWERT: Tehdas 1 sijaitsee tällaisessa erityisessä paikassa: Aivan Rems-joen varrella ja paljon metsää ympäröi. Halusimme luoda jotain ainutlaatuista, mutta samalla sopivan luontoon. Tämä sai meidät valitsemaan omaleimaisen muotokielen, joka on suoraviivainen mutta vaikuttava. Värimaailma ja valitut materiaalit sekä vaihtelevat, erittäin eloisat pinnat mahdollistavat uuden rakennuksen integroitumisen hyvin ympäristöönsä. Julkisivun värien leikki vaihtelee valon ja sään mukaan. Yhdessä ympäristön kanssa tämä luo kiehtovan kokonaisvaikutelman.

Ulkopuolelta lasijulkisivu on lumoava. Sisällä tuntuu siltä, ​​että rakennelma jotenkin kelluu. Kaikki on erittäin avaraa ja tilavaa. Pieni pylväiden määrä tarkoittaa, että rakennus tarjoaa jatkuvasti upeita luontonäkymiä. Missä tahansa rakennuksessa seisotkin, näet aina ulkona olevan vehreyden. Kaikki mukana olleet halusivat välttää rakentamasta jotain majesteettista; sen sijaan ajatuksena oli tehdä jotain hyvin itsevarmaa ja voimakasta, jolla on myös maanläheinen ja aito luonne, joka heijastaa sitä, keitä me olemme.

Museon sähköinen opas

Herra Sumalowitsch, sinä ja tiimisi olette vastuussa sisällön kehittämisestä ja kävijäkokemuksesta Brand Worldissa. Mitä kävijät voivat odottaa?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Haluamme, että se on paikka, jossa ihmiset kokoontuvat yhteen, saavat tietoa, inspiraatiota ja viihtyvät.” Haluamme, että STIHL-brändimaailma tarjoaa ainutlaatuisen kokemuksen. Vierailijat voivat uppoutua STIHLin maailmaan ja olla vuorovaikutuksessa sisällön kanssa kolmessa kerroksessa. Mutta tavoitteemme menevät tätä pidemmälle. Tavoitteenamme on käsitellä aiheita, jotka ovat tärkeitä suurelle yleisölle. Näyttelyalue nimeltä ”Metsien voima”, joka on näkyvästi sijoitettu pohjakerrokseen, saavuttaa tämän laajentamalla aiheen ajankohtaisuutta kaikille puutarhanhoidon ja maisemoinnin ammattilaisista koululaisiin.

Miten brändimaailma on jaettu?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Brändimaailma ulottuu kolmelle tasolle. Kierros alkaa Vision-tasolta, jossa viemme kävijät matkalle, joka kartoittaa pääasiassa yrityksen historiaa ja kasvua. Innovaatio-osiossa tasolla 1 tarkastellaan tuotteitamme ja niiden sovellusalueita. Näyttelyissä käsitellään muun muassa teknisiä innovaatioita, korkealaatuiseen tuotantoomme liittyviä näkökohtia ja valikoimaa työkaluja nykyisestä valikoimastamme. Ja sitten on vielä Tunnetaso, kuten me sitä kutsumme, pohjakerroksessa, josta olen erityisen ylpeä [hän nauraa].

Haluamme, että näyttelykonsepti saa ihmiset innostumaan brändistä ja luomaan heidän kanssaan emotionaalisen siteen. Haluamme, että se on paikka, jossa ihmiset kokoontuvat yhteen, saavat tietoa, inspiraatiota ja viihtyvät.”
Paul F. Sumalowitsch, brändi-, vähittäismyynti- ja viestintäjohtaja
Paul F. Sumalowitsch, Brändi-, vähittäismyynti- ja viestintäjohtaja

Mistä pohjakerroksen näyttelytiloissa on kyse?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Täältä löytyy monia jännittäviä aiheita löydettäväksi. ”Metsien voima” -teoksessa yritys astuu tietoisesti taaksepäin ja antaa asiantuntijoiden selittää metsän ja metsien erilaisia ​​toimintoja ja hyötyjä. Tieteellisesti todistettujen faktojen ohella tässä keskitytään ensisijaisesti ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Brändimaailma tarkoittaa myös sitä, että meillä on ensimmäistä kertaa brändimyymälä, jolla on vahva fyysinen läsnäolo ja laaja valikoima sekä interaktiivinen TIMBERSPORTS®-kokemus – kaksi puolta, jotka antavat brändillemme erityisen emotionaalisen vetovoiman ja todella erottavat meidät kilpailijoista, ei vain. Tarjoamme tietenkin myös vierailijoille mahdollisuuden rentoutua pienessä mutta kauniissa kahvilassamme, jossa tarjoillaan alueellista ruokaa ja juomia.

SARAH GEWERT: Tunnetaso edustaa meille todellista erottavaa ominaisuutta. Metsä- ja metsäteemat ovat keskeisiä elementtejä brändimaailmassa ja brändissämme. Nämä aiheet koskettavat kaikkia, eikä niitä voi sivuuttaa. Ne liittyvät myös ajankohtaisiin kehityskulkuihin, kuten ilmastonmuutokseen, kestävään metsänhoitoon, uusien metsien istuttamiseen ja sademetsien suojeluun. Olemme toteuttaneet täällä multimediakonseptin, jossa on paljon erilaisia ​​näyttelyitä ja viestintämenetelmiä. Näin tarjoamme erityisen foorumin luonnolle – perustalle, jolle elämä ja työ rakentuvat meille kaikille.

Virtuaalitodellisuusasemat
TIMBERSPORTS®-alueella vierailijat voivat kokea extreme-urheilua virtuaalitodellisuusasemilla ja kurkistaa kilpailujen kulissien taakse.
Näyttelyalue ”Moottorisahan evoluutio”

Kun kävelet rakennuksen läpi tai seisot sen edessä nyt, oletko tyytyväinen, oletko ylpeä saavutuksista? Vai oletko vain iloinen, että se on vihdoin valmis?

SARAH GEWERT: Totta kai olemme ylpeitä! Olemme kuitenkin luovia ihmisiä – joten seuraavat ideat kytevät jo takaraivossamme, samoin kuin halu toteuttaa ne. Loppujen lopuksi brändimaailma ei pysy paikallaan. STIHL kehittyy ja mukautuu jatkuvasti vastaamaan asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin huolenaiheisiin – ja sen pitäisi näkyä myös siellä. Haluamme brändimaailman säilyttävän pysyvän vetovoimansa. Tavoitteenamme on tarjota aina jotain uutta, ja siksi katsomme jo tulevaisuuteen.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Olen erittäin ylpeä tiimistämme! Mutta työmme ei ole vielä tehty. Jatkamme uusien tapojen tutkimista kiehtoaksemme kävijöitä ja tarjotaksemme heille jotain, joka kannattaa tulla katsomaan useammin kuin kerran. Tämän mielessä parannamme brändimaailmaa lisäämällä uusia aiheita, jotka vaikuttavat sekä STIHLiin että koko yhteiskuntaan. Olemme luoneet modulaarisen ja joustavan viestintäalustan muodossa olevan näyttämön, ja haluamme täyttää sen jatkuvasti uudella sisällöllä. Tiimimme idealuettelo on ehtymätön – kuten myös sen jäsenten sitoutuminen. Kaikki projektiin osallistuvat ovat erittäin intohimoisia ja työskentelevät valtavasti yksityiskohtia myöten brändimaailman parissa ja sen eteen. Se ei tule muuttumaan tulevaisuudessa.

Mitä asioita haluat eniten näyttää vierailijoille? Mihin olet erityisen tyytyväinen?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Minun on todella vaikea valita yhtä paikkaa. Jos minun pitäisi valita yksi, se olisi tunnetaso.

SARAH GEWERT: Minullakaan ei ole tällä hetkellä suosikkipaikkaa. Tunnetaso ja ”Metsien voima” -näyttely ovat minulle erittäin tärkeitä. Juttelin hiljattain veljenpoikani kanssa, joka sanoi, että sahamme on tarkoitettu vain puiden kaatamiseen. Nyt voin tuoda hänet tänne ja näyttää hänelle, että puita täytyy joskus kaataa, jotta uusille puut saavat kasvaa tilaa ja valoa. Näyttely antaa minulle mahdollisuuden selittää hänelle, että tuotteemme auttavat suojelemaan ja säilyttämään luontoa. On hyvä antaa tuotteillemme konteksti. Sen lisäksi voimme tarjota ihmisille mahdollisuuden kokea kaiken muun, mitä edustamme, brändimme taustan ja sen, miten etuoikeutettua on työskennellä luonnon keskellä ja sen kanssa.

SINUA SAATTAA KIINNOSTAA MYÖS