Heinäkuusta lähtien Brand World on ollut STIHL:n uusin kohokohta Waiblingenissä. Harva tuntee Rems-joen rannalla kasvavan kasvin yhtä hyvin kuin Hans Peter Stihl. Yrityksen perustajan Andreas Stihlin poikana hän käytännössä kasvoi sen mailla. Hän istui alas ”Blick ins Werkin” kanssa keskustellakseen ajatuksistaan uudesta näyttelystä ja sen roolista STIHL:lle.
Oletko tyytyväinen uuteen ilmeeseen, jonka rakennustyöt ovat antaneet tehtaalle 1?
HANS PETER STIHL: Olen iloinen siitä, että tarjottu kattava tietopaketti ei ainoastaan esittele itse STIHL-yritystä. Brand Worldin monipuolisen ja laajan tarjonnan päätavoitteenamme on herättää kävijöiden ilo metsien ja puun parissa. Näin tekemällä haluamme antaa myös Saksan metsille alustan.
Mitkä alueet ovat mielestäsi erityisen kauniita tai menestyneitä? Onko sinulla jo suosikkipaikka?
HANS PETER STIHL: Olen hyvin teknisesti suuntautunut, joten oletan, että suosikkipaikkani olisi se, missä voi nähdä mahdollisimman paljon teknologiaa. Eli luultavasti taso 1. Muutama vuosi sitten lanseerasimme ensimmäisen elektronisella polttoaineenruiskutuksella varustetun moottorisahan, STIHL MS 500i:n. Tämän mullistavan innovaation taustan tunteminen on erittäin mielenkiintoista teknologiaharrastajille.
Mitä brändimaailma mielestäsi merkitsee sekä yritykselle että STIHL-brändille?
HANS PETER STIHL: STIHL-brändimaailma antaa meille erinomaisen tilaisuuden tuoda luontoa ja metsiä koskeva näkemyksemme laajemmalle yleisölle. Loppujen lopuksi mekin olemme kiinnostuneita tekemään mahdollisimman paljon terveiden metsien ja niiden säilyttämisen eteen. Herättämällä metsät ja metsätalouden eloon ainutlaatuisella tavalla brändimaailma välittää arvokasta tietoa ja esittelee samalla STIHLin roolia luonnon hoidossa.
Kiitos paljon keskustelustasi, herra Stihl!