Ihanneratkaisu

Waiblingenissä D2:ssa sijaitsevassa testikopissa nämä kaksi kehittäjää testasivat akkukäyttöisiä ja bensiinikäyttöisiä tuotteitaan.
Waiblingenissä D2:ssa sijaitsevassa testikopissa nämä kaksi kehittäjää testasivat akkukäyttöisiä ja bensiinikäyttöisiä tuotteitaan.

Hybridikehitys STIHL:llä: Tämä tarkoittaa, että kehittäjät valtaavat samanaikaisesti sekä akkukäyttöisten että bensiinikäyttöisten autojen maailman. Se on lähestymistapa, josta tulee yhä tärkeämpi tulevina vuosina väistämättömän akkukäyttöisten sähkötyökalujen teknologisen kehityksen vuoksi. Valjastaakseen STIHLin kuuluisan innovaatiovoiman ja pysyäkseen akkukäyttöisten tuotteiden eturintamassa, yhä useammat työntekijät työskentelevät kehitystyössä molemmilla voimansiirtoalueilla. Millaista on elää maailmojen välissä? Max Ryssel (2/CYC) ja Stefan Kaats (2/CYF-ka) tarjoavat näkemyksen.

Jatkuvasti muuttuvassa maailmassa on yhä tärkeämpää sopeutua nopeasti uusiin tilanteisiin – ja näin on myös STIHL:llä. Päivittäisessä työssään kehitysosaston työntekijät ovat tottuneet reagoimaan joustavasti ja nopeasti monenlaisiin tilanteisiin, jotta projektit valmistuvat turvallisesti ja ajallaan. ”Hybridikehitys” tarkoittaa juuri sitä, että: Nopea sopeutuminen muuttuvaan projektiympäristöön sekä langattomien laitteiden teknologiseen kehitykseen. Polttomoottorialalla aiemmin työskennelleet työntekijät tuovat mukanaan monivuotisen kokemuksensa ja asiantuntemuksensa akkukäyttöisten sähkötyökalujen kehitykseen.

Kuten Jochen Eichner (2/CRF), joka itse työskentelee sekä akku- että polttomoottorikäyttöisten työkalujen kehityksen parissa, kertoo: "Tämä tarjoaa etua sekä loppukäyttäjille, jotka tietävät, että heidän STIHL-sähkötyökaluille asettamansa laatuvaatimukset täyttyvät yhdistetyn asiantuntemuksen avulla, että työntekijöille itselleen, jotka voivat laajentaa kokemustaan ​​työskentelemällä akkukäyttöisten sähkötyökalujen kehityksen parissa." Lukuisat kehittäjät työskentelevät jo molemmissa maailmoissa. Tämä mahdollistaa STIHL:n reagoinnin joustavasti ulkoisiin ympäristövaikutuksiin ja sisäisiin strategisiin päätöksiin.

Yritys tukee työntekijöiden pääsyä akkukäyttöisten sähkötyökalujen kehittämiseen moninaisilla jatkokoulutustoimenpiteillä – myös yhteistyössä Esslingenin ammattikorkeakoulun kanssa.

Max Ryssel (2/CYC) ja Stefan Kaats (2/CYF-ka) kertovat kokemuksistaan ​​akku- ja polttomoottorikäyttöisten työkalujen maailmassa.

Max Ryssel (2/CYC) on työskennellyt STIHL:llä toiminnallisen kehityksen parissa kymmenen vuotta.

Millä alueilla akkukäyttöisten tuotteiden kehitys voi hyötyä bensiinikäyttöisistä teknologioista?

STEFAN KAATS:STIHLillä on vuosikymmenten kokemus siitä, miten tuotteet tuodaan onnistuneesti markkinoille polttomoottorialalla. Lisäksi bensiinikäyttöisiin tuotteisiimme liittyvät vaatimukset ja työmenetelmät tunnetaan ja ymmärretään erittäin hyvin. Juuri tämä tarjoaa hyvän pohjan korkealaatuisten kuluttaja- ja ammattilaistuotteiden suunnittelulle akkukäyttöisten laitteiden alalla.

Mitkä ovat tärkeimmät erot akkukäyttöisten ja polttomoottorikäyttöisten moottoreiden kehityksen välillä?

MAX RYSSEL: Tietenkin käyttötekniikan perusteet ja niihin liittyvät vaatimukset ja suhteet. Järjestelmävaikutukset ja tekniset ristivaikutukset ovat huomattavasti voimakkaampia polttomoottoreissa. Jos muutan jotain moottorissa, sillä voi olla esimerkiksi vaikutusta melupäästöihin tai muihin vaikutuksia koko järjestelmään. Kokonaisjärjestelmän komponentit voidaan erottaa selkeämmin akkukäyttöisissä sähkötyökaluissa. Tämä myös helpottaa samojen komponenttien käyttöä eri tuotteissa, mikä lyhentää merkittävästi langattomien tuotteiden kehitysaikoja joissakin tapauksissa.

Mitkä resurssit ovat hyödyllisiä langattomien laitteiden parissa työskentelevälle?

MAX RYSSEL: Aloittaessani kokemus projektijohtamisesta, sähkötyökalujen ja sovellusteknologian tuntemus sekä henkilökohtainen verkosto loivat minulle hyvän pohjan. Pystyin myös hyödyntämään olemassa olevaa erikoisosaamistani tietyillä tehtäväalueilla. Lisäksi STIHLin sisäinen koulutuskurssi ”Sähkötekniikka insinööreille”, joka oli suunniteltu yhteistyössä Esslingenin ammattikorkeakoulun kanssa, tuki minua pääsemään akkukäyttöisten sähkötyökalujen maailmaan. Vaikka se ei tietenkään korvaa kokonaista sähkötekniikan opintokokonaisuutta.

Mitä haasteita on siirryttäessä langattomien tuotteiden kehittämiseen?

STEFAN KAATS: Suurin haaste tälle alalle tullessa on teknologiakohtaisen tiedon rakentaminen. Johdottomassa tuotteessa on selvästi huomattavasti enemmän elektronisia komponentteja ja vähemmän mekaanisia voimansiirtoelementtejä. Myös tekniset vaatimukset ovat erilaisia, esimerkiksi ympäristövaikutusten osalta. Tämä tekee siitä sekä haastavaa että palkitsevaa. Uudelle teknologia-alalle siirtymisen lisäksi kehitysorganisaatiota oli uudistettu, ja meidän piti perehtyä kehitysprosessin uusiin viitekeinoihin.

Stefan Kaats (2/CYF-ka) työskentelee maisemanhoitotuotteiden toiminnallisen kehityksen parissa, jossa hän voi hyödyntää tietämystään tasapuolisesti molemmissa käyttöteknologioissa.

Mitkä ovat "hybridikehityksen" hyvät ja huonot puolet?

MAX RYSSEL: STIHL voi hyödyntää kannattavasti kokeneiden työntekijöiden asiantuntemusta molemmissa maailmoissa ja reagoida näin joustavasti projektien ja strategian vaatimuksiin. Tässä prosessissa tiedot ja ideat täydentävät toisiaan. Vaikka hybridimalli tarkoittaa joskus vähemmän teknologista syvyyttä tuoteryhmissä yhä laajemman tehtäväkirjon vuoksi, voit silti asemoida itsesi monipuoliseksi kehitysosaajaksi.

Miten onnistut tekemään oikeutta molemmille maailmoille?

STEFAN KAATS: Jotta voidaan työskennellä korkealla tasolla molemmilla aloilla, on tärkeää jatkuvasti työskennellä ja oppia projekteista, joissa käytetään molempia teknologioita, sekä akkukäyttöisiä että bensiinikäyttöisiä tuotteita. Asiantuntemuksen siirto kollegoiden välillä ja luottamus projektin asiantuntijoihin on tässä yhä tärkeämpää.

Miksi sinulle on tärkeää olla aktiivinen molemmissa maailmoissa?

STEFAN KAATS: Henkilökohtainen innostukseni kaksitahtimoottoreita kohtaan on syy siihen, miksi minun on tärkeää olla jatkossakin osa "bensiinin menestystarinaa" työssäni. Samalla näen hybridiroolissa henkilökohtaisen tilaisuuden kehittää itseäni edelleen ja tutustua uusiin teknologioihin ja työskentelytapoihin. Akkulaitteiden kohdalla minua kiehtoo erityisesti se, että elektroniikan arvoja muuttamalla – esimerkiksi suorituskykykäyrän kautta, voidaan määrittää suurempi teho jopa pienillä nopeuksilla – voidaan luoda täysin erilainen koneen käyttäytyminen vain muutamalla napsautuksella. Tämä tekee koneesta erittäin tehokkaan myös alhaisilla nopeuksilla. Tämä yhdistelmä antaa minulle mahdollisuuden ottaa vastaan ​​jännittäviä ja haastavia tehtäviä päivittäin ja kasvaa henkilökohtaisesti.

SINUA SAATTAA KIINNOSTAA MYÖS